חפש מאמן

איזור בארץ
 
התמחות
 
אתה נמצא כאן:מאמרים»חמשת הטרנדים החמים בעולם האימון האישי היום

חמשת הטרנדים החמים בעולם האימון האישי היום

 אנחנו רוצים לשכלל את עצמנו, להיות הכי טובים, שהעובדים שלנו יצטיינו בכל תחום בו ייגעו אבל כושלים בדיוק באותו מקום. הדרכים בהם השתמשנו עד כה הוכיחו את עצמן כבלתי יעילות אבל מדוע? אנחנו מנסים להמציא את הגלגל אבל אין כל צורך להמציא אותו, אנחנו מטבענו כבני אדם ידועים כיצורים תקשורתיים, אנליטיים אשר נבדלים מבעלי החיים בכישורי פתרון הבעיות המורכבות, אז למה אם כך, לאחר שהצלחנו להגיע לחלל, לבנות כלי נשק מתוחכמים, לייצר אינטליגנציה מלאכותית ופתרונות תקשורת אשר גומאים יבשות ומאפשרים לנו לשוחח אחד עם השנייה ממש כאילו והיינו באותו חדר, אין לנו יכולת לבצע פעולה פשוטה של מכירה או שימור לקוח.

 כל הסיסמאות אותן שמענו ואותן אנו נוהגים להשמיע באוזני העובדים שלנו טובות בתיאוריה אבל מה בנוגע למציאות, האם המציאות היא באמת כל כך מורכבת כפי שאנו עושים אותה?

 לפניכם 5 הטרדנים שלוקחים אותנו אל מקורות התקשורת הבין אישית בעסקים ובחברות שירות ומכירה.

 גיוס עובדים והשקעה בהון האנושי

 

טרנד מרכזי ההערכה

רבים מאתנו מנסים לחסוך בהוצאות העסק, דבר ברור לחלוטין. אבל האם הקצאת אנשים בתפקידים שירות ומכירה היא המטרה העקרית שלנו? חברה מקצועית תדע לאבחן את אנשי השירות והמכירה המצטרפים אל שורותיה ואל שירותיה ותבין מיהם האנשים שיידעו להעניק את המענה הטוב ביותר לחברה וללקוחות. חשוב מאוד להשקיע במרכזי ההערכה אבל להעניק למועמדים תחושה של חשיבות, לא לשמור על דרמטיות ולסנן כמה שיותר מהר את המועמדים הלא רלוונטיים. רבות מן החברות מייצרות מצבים של מתח ולחץ תוך השארת המועמדים שניתן לראות בוודאות כי הם לא מתאימים לתפקיד וליצור מבחנים אשר יבדקו את ההתמודדות של המועמדים במצבים אלה.

 חשוב מאוד לתת תחושת חשיבות כבר למן הרגע הראשון, אימון אישי של עובד אשר מרגיש שהתפקיד שלו הוא בעל ערך גם אם מדובר "בסך הכל בנציג שירות" ישתדל לתת את היכולות המאקסימליות שלו לתפקיד.

 איזה מן מנהל אני....? השאלות החשובות ביותר שעל מנהל מוצלח לשאול את עצמו

 

 טרנד בקרת המנהלים

 המנהל עומד בפיקוח אבל לא ברמת העובד, ולכן חשוב למנוע שחיקה וליצור מצב בו המנהל ידע לבקר את עצמו ואת היכולות שלו לנהל את הצוות שלו באופן שיביא לתוצאות לאורך זמן ולמצב תחלופה כמה שפחות שכיח. חברות שירות ומכירה ידועות כמקומות עבודה בעלי תחלופה גבוהה במיוחד, מצב שניתן להקטין באופן משמעותי.

 אחת הסיבות העיקריות לעזיבת העובדים נובעת בדרך כלל עקב יחסי עובד-מעביד, עובדה שנודעה לנו עקב ביצוע תחקיר אנונימי, כזו אשר אף עובד לא יעז להעלות על דל לשונו בראיון עבודה במקום עבודה חדש. אם כן, חשוב מאוד ליצור מצב בו אנחנו מנהלים תחום ומובילים אנשים ולא להיפך...

 הדרכת מנהלים והדרכת עובדים - כיצד הם באים לידי ביטוי אחד אצל השני?

  

טרנד ההדרכות

 

 טרנד ההדרכות הולך וגובר וקל מאוד לראות את כמות ההדרכות והשפע שלהם בעיקר בתחום השיווק, המכירות והשירות. חשוב מאוד ליצור מעגל נכון של הדרכה ולהביא את המנהלים לרמה גבוהה יותר וליכולת הדרכתית מקצועית, כזאת אשר תיצור חסכון כלכלי וגם תמקצע את המנהל כאיש שירות ושיווק טוב יותר. שהרי, לא ייתכן שמנהל צוות שירות ומכירות לא יהיה בעצמו איש מכירות ושירות ללא דופי.

 תרנגולת הזהב, היא המושג המתאים לנו לחלוטין במקרה הזה. לקחת נציג אחד שיודע להעביר הדרכה וליצור שרשרת מכירות אפקטיבית ללא הדרכות חיצוניות תקופתיות שיביאו להוצאות כבדות היא בדיוק "תרנגולת הזהב", עליה אנו מדברים.

 סדנאות מכירה - מדוע אני משקיע כל כך הרבה אבל קצב המכירות נותר כבעבר?

  

טרנד הסדנאות

 סדנאות מכירה הן בדיוק אותן הסיסמאות עליהן דיברנו. הימנעו מסיסמאות והתחילו לחקור ולהתמקצע יותר בכל הקשור למוצר/שירות וללקוח הרלוונטי שלו. ככל שנדע יותר על כל הניואנסים ונכיר את קהל היעד, וכמובן, נבין שאנו מציעים פתרון ולא "דוחפים" , כך, פשוטו כמשמעו, נמקסם את המטרות והרווחים ונגיע ליעדים הרצויים.

 מערכות ממוחשבות לניהול העסק - כיצד בוחרים ומתאימים מערכת לניהול עסק?

 

 טרנד המחשבים

 מערכות ממוחשבות לניהול העסק הם בין הטרנדים היותר נפוצים, אלה מעניקים צפי ובקרה על כל המשתמע מכך בתחום העסקי, החל מניהול מלאים, נוכחות עובדים, יעדים צוותיים, מחלקתיים ואישיים וכיוצא באלה. רבים כיום הגיעו להבנה כי מערכת ניהול עסק מותאמת תשפר את היעדים והתפוקה תוך יכולת מהירה ויעילה יותר לבדיקת נתונים וקבלת מדדים, תחזיות ומדדים מיידיים.

 

 

 

ניוזלטר

הרשם לניוזלטר - הזן כתובת דוא"ל